28/09/2022

Stichting De Helpende Hand

Doelstelling

Het in opdracht van en in samenwerking met de te ’s-Hertogenbosch gevestigde vereniging Lionsclub ’s-Hertogenbosch-Bolduc organiseren van activiteiten met als doel hebbende het bijeenbrengen van gelden ten behoeve van de ondersteuning en realisering van charitatieve, culturele, wetenschappelijke en algemeen nut beogende doeleinden.

Beleidsplan

De stichting is weliswaar gelieerd aan Lionsclub ’s-Hertogenbosch Bolduc, maar is bestuurlijk onafhankelijk. De stichting verkrijgt middelen uit acties van de lionsclub, die door hen (mede) worden georganiseerd, alsmede uit donaties en legaten.

Doelstelling is deze middelen in te zetten voor charitatieve, culturele, wetenschappelijke en algemeen nut beogende doeleinden. Een en ander ten behoeve van de sociaal zwakkeren in de samenleving, kwetsbare doelgroepen, anderzijds ondersteuning van culturele initiatieven die (mede) gericht zijn op het bieden van een podium voor zich ontwikkelend jong talent.

‘Koffie bij de Piano’

Zo is de maandelijkse ‘Koffie bij de Piano’ een vorm van immateriële dienstverlening door lionsclub Bolduc. Jonge musici en presentatoren doen iedere eerste zondag van de maand podiumervaring op. Per seizoen volgt de Finale door de hoogst scorenden. Dit populaire project is gestart in 2001 en wordt door de pianowereld en een grote groep bezoekers al vele jaren gewaardeerd.

ANBI

De stichting geeft al haar donaties weer uit aan genoemde doelen en is steeds weer op zoek naar nieuwe donateurs, eventueel gebruik makende van het feit dat de stichting: Stichting De Helpende Hand is gerangschikt als ANBI.

Stichting De Helpende Hand is een rechtspersoon, opgericht bij notariële akte op 28 augustus 1989.

De stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 41083895

Het RSIN nummer is: 816696809

voorzitter: Dhr. G. van Elk

secretaris: Drs. C.J. Adema

penningmeester: Mr. R.H.M. Vlemmix

De bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden en ook geen onkostenvergoeding, maar zetten zich belangeloos in voor het goede doel.